Skip to main content

Villa Pikku Karhun varausehdot

Nämä varausehdot tulevat kumpaakin osapuolta sitoviksi, kun asiakas on tehnytvarauksen.

Varaaminen ja maksuehdot

Varaajan tulee olla 18-vuotta täyttänyt ja täysivaltainen vastuuhenkilö/-majoittuja.
Tehtyään varauksen asiakkaan tulee maksaa ennakkomaksu, jos varauksen alkuun on enemmän kuin 30 pv. Ennakkomaksu on 30% palvelun kokonaishinnasta. Mikäli varaus tehdään myöhemmin kuin 30 päivää ennen toteutumisajankohtaa, ennakkomaksua ei peritä erikseen, vaan palvelun kokonaissumma tulee maksaa välittömästi annettuja ohjeita noudattaen. Asiakas saa laskun yhteydessä ohjeistuksen, jossa ohjeet avaimen hakuun. Myöhäisestä saapumisesta on hyvä ilmoittaa palveluntarjoajalle etukäteen.
Asiakkaan on varauduttava esittämään kuitti maksusorituksesta avainta noudattaessa.

Peruutus

Maksamatta jättäminen ei ole peruutus, vaan varauksen peruutus on tehtävä suoraan palveluntarjoajalle.
Mikäli asiakas joutuu perumaan varauksensa, tulee hänen ilmoittaa peruutuksensa välittömästi palveluntarjoajalle.
Peruutus tulee aina tehdä kirjallisesti tai muutoin olosuhteet huomioiden tarkoituksenmukaisella tavalla palveluntarjoajan ilmoittamaan osoitteeseen.

  • Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa aikaisemmin kuin 30 päivää ennen palvelun alkamista, palautetaan ennakkomaksu.
  • Mikäli peruutus tapahtuu myöhemmin kuin 30 päivää, pidätetään koko maksu, ellei kohdetta saada uudelleen vuokrattua.
  • Mikäli varaus peruutetaan ennen majoituksen alkamista, mutta varuksen teon jälkeen sattuneen äkillisen sairauden, tapaturman tai kuolemantapauksen johdosta, joka on sattunut asiakkaalle tai hänen lähiomaiselleen, on asiakkaalla oikeus saada palvelusta maksettu hinta takaisin. Tapahtumasta on ilmoitettava palveluntarjoajalle välittömästi ja esitettävä hyväksytty selvitys (esim. lääkärintodistus).
  • Mikäli peruutus tapahtuu majoituskohteen vuokrauksen jo alettua, ei majoituksen kokonaishintaa palauteta. Kyseisissä tapauksissa korvausta maksetusta palvelusta voi hakea mahdollisen matkavakuutuksen kautta.

Myyjän oikeus peruuttaa varaus

Jos kyseessä on ylivoimainen este (force majeure), voi palveluntarjoaja irtisanoa varauksen. Palveluntarjoajan on tällöin viipymättä ilmoitettava peruutuksesta asiakkaalle. Asiakkaalla on tällöin oikeus saada takaisin maksamansa palvelun kokonaishinta. Force majeure-esteen takia asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata. Palveluntarjoajalla on oikeus perua varaus, mikäli maksusuoritusta ei ole maksettu eräpäivään mennessä.

Majoituksen avainten luovutus

Mökin avainlokeron koodin asiakas saa maksusuorituksen maksettuaan eräpäivään mennessä.
Mikäli kohteen avain katoaa, palveluntarjoajalla on oikeus periä siitä aiheutuvat kulut.

Oleskelu lomakohteessa

Lomakohde on asiakkaan käytettävissä tulopäivästä klo 16.00 ja lähtöpäivään klo 12 saakka.
Lomakohteen vuokraan kuuluu asunnon vapaa käyttöoikeus.

Lomakohteeseen sisältyvät kalusteet, astiat ja petivaatteet (peitot ja tyynyt), liinavaatteet, pyyhkeet sekä energia lämmitykseen, valoon ja ruoanlaittoon. Takkapuut.

Mikäli asiakas ei ole käyttänyt liinavaatteita tai petivaatteet (peitot, tyynyt) ovat likautuneet, lähetetään varaajalle jälkilasku vuodevaatteiden sekä petauspatjan pesusta todellisten kulujen mukaan, minimiveloitus 60 €.

Asiakas vastaa lomakohteen siivouksesta vuokra-aikana.

Huomioithan, että loppusiivoukseen ei sisälly astioiden tiskaus -eli astiat tiskattuna ja roskien vienti. Lisäksi asiakkaan on vietävä tyhjät pullot ja tölkit pois ja laitettava huonekalut paikoilleen. Ruokatarvikkeet on vietävä pois tai ne on vietävä jätepisteeseen.

Siivoamattomasta tai puutteellisesti siivotusta lomakohteesta on palveluntarjoajalla oikeus periä jopa kaksinkertainen siivouskorvaus. Palveluntarjoaja ei vastaa huoneistoon jätetyistä tavaroista.

Henkilömäärä

Lomakohdetta ei saa käyttää useampi henkilö kuin mikä on sen kohdekuvauksessa ilmoitettu, vuodepaikkojen määrä.
Teltan, asuntoauton tai asuntovaunun käyttö lomatontilla ilman lupaa on kielletty.

Huomautukset

Asiakas on velvollinen tekemään välittömästi palveluntarjoajalle huomautuksen mahdollisista puutteista, niin palvelun kuin asunnonkin osalta. Tällöin ne voidaan mahdollisuuksien mukaan korjata tai kompensoida jo majoituksen aikana.

Mikäli asiakas ei ole vuokrausaikana ollut yhteydessä mahdollisista epäkohdista palveluntarjoajaan, hän menettää oikeuden mahdollisiin hyvityksiin.

Mikäli huomautuksen kohteena olevaan asiaan ei tule tyydyttävää ratkaisua vuokrausaikana, voi kirjallisen huomautuksen lähettää palveluntarjoajalle viikon kuluessa majoitusvarauksen päättymisestä.

Häiriötilanteet

Palveluntarjoajalla tai tämän edustajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus välittömästi, mikäli asiakas ei huomautuksesta huolimatta lakkaa aiheuttamasta häiriötä samassa tai naapurikiinteistössä oleville asukkaille tai muutoin rikkoo sovittuja asuinkäytäntöjä.

Asiakas maksaa toimenpiteistä aiheutuneet kulut (esim. vartiointiliikkeen veloittama käyntikorvaus).

Palveluntarjoaja ei ole velvollinen korvaamaan luonnonolosuhteista, hyönteisistä, muurahaisista, jyrsijöistä, odottamattomista säänvaihteluista, rakennustöistä tai rakennelmista naapuritonteilla, omistajan tekemistä varustelu- tai muista muutoksista, joita ei ole ilmoitettu tai kolmannen osapuolen aiheuttamista ongelmista (esim. katkokset vesi-, sähkö- tai tv-verkossa) asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.

Vahingonkorvaukset

Palveluntarjoaja ei ole vastuussa vahingosta, joka johtuu ylivoimaisesta esteestä tai muusta ennalta arvaamattomasta syystä, jota palveluntarjoaja tai apuna käytetty elinkeinoharjoittaja ei olisi voinut estää mahdollisimman huolellisesti meneteltyäänkään.

Palveluntarjoajan on ilmoitettava asiakkaalle esteestä viipymättä ja pyrittävä toimimaan niin, että asiakkaan kärsimä vahinko jää mahdollisimman pieneksi.

Asiakkaan on noudatettava palvelun käyttämiseen liittyviä palveluntarjoajan antamia ohjeita ja määräyksiä, sekä asiakas on vastuussa vahingosta, jotka aiheuttaa palveluntarjoajalle tai kolmansille osapuolille.

Asiakas on velvollinen huolehtimaan siitä, että hänellä on palvelun käyttämisen edellyttämät voimassaolevat asiakirjat.

Jos asiakas ei käytä kaikkia sovittuja palveluja tai käyttää niitä vain osittain, hänellä ei ole tällä perusteella oikeutta hinnan alennukseen tai maksun palautukseen.

Asiakas on velvollinen korvaamaan lomakohteelle tai sen irtaimistolle aiheuttamansa vahingon suoraan kohteen omistajalle.

Tupakointi ja lemmikit

Tupakointi on sallittu vain lomakohteen ulkopuolella.
Lemmikkejä lomakohteeseen ei saa tuoda.
Palveluntarjoaja ei vastaa luvattomasta tupakoinnista tai eläinpölystä aiheutuneista allergia tms. ongelmista asiakkaille.